> Tilaaminen ja Soap & Balsamin tietosuojaseloste

HUOM! Viikon 29 tilaukset toimitetaan viikolla 30 loman vuoksi. Hyvää kesää!

TILAAMINEN

Toimitus ja toimituskulut

Tuotteet toimitetaan sinulle postipakettina (nouto postista), postin pakettiautomaatin (entinen Smart POST) välityksellä, kirjeenä tai SB:n omana toimituksena postilaatikkoosi. Valitessasi noudon postista tai postin pakettiautomaatista pidätämme oikeuden vaihtaa lähetys kirjelähetykseen (jos mahtuu mitoiltaan) tai SB:n omaan kuljetukseen. Toimitus- ja käsittelykulut alk. 3,90€  (sis. ALV 24%) Toimitamme tilaamasi tuotteet postin tai oman kuljetuksen kuljetettavaksi 1-3:n arkipäivän sisällä.

Käytämme lähetysten pakkaukseen kierrätettyjä laatikoita ja kierrätettyä pakkauspehmustetta aina kun mahdollista.  Nouto vaihtoehto käytettävissä vain erikseen sovittuihin tilauksiin.

Palautus ja rikkoontuneet pakkaukset

Kaikille tuotteillemme on 14 päivän palautusoikeus. Tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä myyntipakkauksessaan. Jos olet tilannut tavaran postitse kuljetettuna, voit palauttaa tuotteet postin asiakaspalautuksena osoitteeseen Soap & Balsam SB, Sädekuja 1A, 00750 HELSINKI. Liitä lähetykseen mukaan yhteystietosi ja tilinumerosi sekä mielellään palautuksen syy. Tuotteiden palautukset maksamme vain tilaajan omalle pankkitilille viimeistään 14 vuorokauden kuluttua palautuksesta. Mikäli tilaamassasi tuotteessa on jotakin huomauttamista, ilmoita siitä mahdollisimman pian meille.
Jos tilaamasi lähetys on vaurioitunut postissa tee heti paketin vastaanottaessasi ilmoitus siitä postiin ennen kuin avaat paketin. Huolehdi, että saat ilmoituksesta kopion itsellesi. Ilmoita tapahtuneesta meille mieluiten sähköpostilla osoitteessa info@soapbalsam.fi

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Maksukaistan verkkopalvelun kautta ja tiliotteella maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Bambora PayForm-palvelusta: https://www.bambora.com/fi.

Maksutavat

Maksukaistan kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat:

Verkkopankit: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken 

Pankkikortit: Visa Debit-, Visa Electron-, Debit MasterCard- kortit

Luottokortit: Visa, MasterCard

Lasku: Bambora PayForm Lasku

Osamaksu: PayByBill

Avanto Finance tarjoaa Bambora PayFormin kanssa mahdollisuuden maksaa ostokset laskulla. Laskun maksuehto on 14 päivää. Laskulla ostaminen edellyttää, että olet yli 18-vuotias, sinulla on vakituinen väestörekisterin mukainen osoite Suomessa johon toimitus tapahtuu ja luottotiedot ovat kunnossa.

Jos ostoksesi summa ylittää 50 euroa, saat laskun, jossa tarjotaan mahdollisuutta maksaa osissa. Sinä päätät itse haluatko maksaa erissä. Tämä edellyttää PayByBill -luottoehtojen hyväksymistä sekä laskulla mainitun minimierän maksamista. Voit koska tahansa ilman ylimääräisiä kuluja maksaa koko jäljellä olevan tililuoton.

PayByBill -luoton kuukausittain tulevalle laskulle lisätään 2,90 euron luotonhoitomaksu ja korko. Tällä hetkellä vuosikorko on 19,50 %. Korko on sidottu Euroopan keskuspankin puolivuosittain määrittämään viitekorkoon. Lisäksi luoton perustamisesta peritään 9,50 euron kertaluonteinen perustamiskulumaksu. PayByBill –luoton tiliehdot voit lukea täältä: http://finance.arvato.com/fileadmin/user_upload/Finland/terms_conditions/PBB_-_arvato_Finance_-_Luottoehdot_-_20032014.pdf

Bambora PayFormin yhteystiedot

Asiakaspalvelu: 09 315 825 55
support@bambora.com

Asiakaspalvelu – PayForm: 029 300 5050
payform@bambora.com

Myynti: 09 315 825 56
myynti@bambora.com


Ulkomaille tilaaminen: 

Laita tilauksesi sähköpostitse osoitteeseen info@soapbalsam.fi ja kerro mitä haluat tilata ja mihin tilaus tulisi toimittaa. Annamme sinulle hinnan postituskuluista ja ohjeet kuinka toimia maksun kanssa mikäli päätät tehdä tilauksen.

 

TIETOSUOJASELOSTE

Soap & Balsam SB

Tietosuojaseloste 25.5.2018

Soap & Balsam kerää ja käyttää asiakastietoja tilausten toimittamiseen ja laskutukseen, asiakasviestintään

ja myynnin edistämiseen. Soap & Balsam kysyy asiakastiedon keruun yhteydessä luvan käyttää

asiakkaan tietoja tuotteidensa markkinoinnissa. Soap & Balsam ei luovuta henkilötietoja kolmansille

osapuolille muutoin kuin henkilön suostumuksella, Soap & Balsamin tuotteiden markkinointiin ja viestintään

tai lakiin perustuvan oikeuden tai velvollisuuden nojalla (esim. kirjanpito).

Soap & Balsamin asiakasrekisteriä pitää:

Soap & Balsam SB: Y-tunnus: 2493347-0

Kirsi Mäkinen

Sädekuja 1, 00750 HELSINKI

info@soapbalsam.fi

Asiakasrekisterin tietojen käyttötarkoitus ja perusteet:

Soap & Balsam ylläpitää asiakassuhteeseen liittyvää asiakasrekisteriä. Asiakasrekisterin käyttötarkoitus

liittyy tilattujen tuotteiden toimittamiseen ja sikäli kun henkilö on antanut suostumuksensa tietojensa

käyttämisen markkinointiin, käyttää Soap & Balsam tietoja omien tuotteidensa myynnin edistämiseen

ja tiedottamiseen.

Asiakassuhde Soap & Balsamiin syntyy tuotteen tilauksesta, tiedustelusta tai tarjouspyynnöstä. Myös,

jos henkilö, osallistuessaan yrityksen järjestämään kilpailuun, antaa suostumuksensa henkilötietojensa

käyttämisestä yrityksen tuotteiden markkinoinnissa, suostuu henkilö siihen, että hänen henkilötietonsa

lisätään yrityksen asiakasrekisteriin siltä osin, kun hän on henkilötietoja ilmoittanut.

Asiakastietoja käsitellään tietosuojalainsäädännön mukaisesti yrityksen ja yrityksen tuotteita myyvien

jälleen myyjien myyntiin ja myynnin edistämiseen ja myynnin analysointiin, asiakassuhteen ylläpitoon

ja tuotekehittelyyn. Lisäksi asiakastietoja käytetään asiakassuhteeseen liittyvään tiedottamiseen, ky2

selihin ja tarjouspyyntöihin vastaamiseen, tilausten toimittamiseen, laskutukseen ja muihin lainmukaisiin

asiakassuhteeseen perustuvien oikeuksien ja velvollisuuksien hoitamiseen. Laskutustietoja käsittelee

kirjanpitotoimisto, johon Soap & Balsamilla on asiakassuhde yrityksen kirjanpidosta. Kirjanpitotoimisto

vastaa siitä, ettei yrityksen tietoja luovuteta kolmansille osapuolille, ellei kyseessä ole lakiin

perustuva velvoittava syy. Kirjanpitotoimisto on velvollinen hävittämään kaiken aineiston, kun niitä ei

enää tarvita kirjanpitolain tai muun lainsäädännön perusteella.

Asiakasrekisterissä ylläpidetään ainoastaan edellä mainittuihin tarkoituksiin perustuvia tarpeellisia tietoja.

Asiakasrekisterin tiedot kerätään asiakkailta itseltään.

Asiakasrekisterissä ylläpidettävät tiedot:

 Asiakkaan nimi *

 Asiakkaan ilmoittama kotiosoite *

 Asiakkaan ilmoittama sähköpostiosoite *

 Asiakkaan ilmoittama puhelinnumero *

 Asiakkaan suostumus henkilötietojensa käyttämisestä yrityksen markkinointiin *

 Asiakkaan ilmoittamat laskutustiedot

 Tilaushistoria, kyselyt ja tarjouspyynnöt

 Reklamaatiot ja reklamaatioihin liittyvä viestinvaihto

 Asiakasnumero

 Sosioekonomiset taustatiedot, ikä

 Yritys ei tallenna tai ylläpidä asiakkaiden henkilötunnuksia asiakasrekisterissä.

 Lisäksi, yritysasiakkaiden yhteyshenkilöistä tallennetaan vastaavat tiedot jälleenmyyjien tilaustarjous-

laskutus -rekisteriin.

(* verkkopalveluun rekisteröityjän pakolliset tiedot)

Tämän lisäksi, yritys käyttää kohdennetussa markkinoinnissa kolmansia osapuolia, (esim. Facebook).

Tällä tavoin toteutetun markkinoinnin kohderyhmätietoja ei luovuteta Soap & Balsamille. Asiakassuhteen

syntyminen tällaisen markkinointikampanjan yhteydessä perustuu asiakkaan aktiiviseen tahdonilmaisuun

(tilaus, yhteydenotto, kilpailuun osallistuminen, tms.).

Tietojen käsittelyn teknisen toteuttamisen johdosta, osa tiedoista saattaa fyysisesti sijaita ulkopuolisten

alihankkijoiden palvelimilla tai laitteistoilla, joista niitä käsitellään teknisen käyttöyhteyden avulla.

3

Henkilötietoja ei siirretä Euroopan Unionin tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle, ellei se ole palvelun

teknisen toteuttamisen vuoksi tarpeellista.

Kaikissa tilanteissa tietojen luovutuksen ja siirtämisen edellytyksenä on, että tietoja saavat ja käsittelevät

yritykset, viranomaiset ja järjestöt ovat solmineet sopimuksen Soap & Balsamin kanssa. Soap &

Balsam varmistaa tietojen lainmukaisen käsittelyn. Siirrettäessä tietoja EU- tai ETA-maiden ulkopuolelle

eikä kyseessä ole EU-komission arvioinnin mukaan riittävän tietosuojan tason maa, henkilötietojen

turvaaminen tapahtuu EU-komission hyväksymiä mallisopimuksia käyttämällä.

Henkilötietojen suojauksen periaatteet

Soap & Balsam säilyttää tiedot tietokannoissa, jota on suojattu palomuureilla ja salasanoilla. Tietokannat

ja niiden varmuuskopiot sijaitsevat lukituissa tiloissa ja tietoihin pääsevät käsiksi vain yrityksen

edustajat. Kaikki, jotka käsittelevät yrityksen asiakasrekisteriä, ovat salassapitovelvollisuuden piirissä.

Kaikki asiakastiedot, kirjanpito- ja laskutustietoja lukuun ottamatta säilytetään sähköisessä muodossa.

Soap & Balsam ei ylläpidä erillisiä paperiarkistoja asiakastiedoista.

Asiakastietojen poistaminen ja asiakastiedon säilytysaika

Asiakas voi poistaa asiakastietonsa yrityksen asiakasrekisteristä poistamalla asiakastilinsä yrityksen

verkkosivuilla www.soapbalsam.fi (verkkopalveluun rekisteröityneet asiakkaat) tai esittämällä pyynnön

asiakastietojen poistamisesta sähköpostitse (info@soapbalsam.fi ), tekstiviestillä (044 559 7000)

tai kirjeitse (Sädekuja 1, 00750 HELSINKI). Mikäli asiakassuhteeseen liittyvät taloudelliset velvoitteet

on hoidettu puolin ja toisin, pyyntö asiakastietojen poistamisesta tai asiakastilin sulkeminen verkkopalvelussa

päättää asiakassuhteen viimeistään 14 päivän kuluessa pyynnön saapumisesta tai asiakastilin

sulkemisesta tai, kun taloudelliset velvoitteet puolin ja toisin on hoidettu. Asiakastiedot poistetaan

asiakasrekisteristä asiakkuuden päättyessä edellä mainitulla tavalla, paitsi siltä osin, kun asiakkaan

henkilötiedon säilyttäminen perustuu lainmukaiseen velvoitteeseen (esim. Kirjanpitolaki).

Asiakassuhde päättyy ja asiakastiedot poistetaan asiakasrekisteristä, jos asiakkuus on ollut passiivisena

kuusi (6) vuotta. Asiakastiedot poistetaan asiakasrekisteristä viimeistään ko. määräajan jälkeen.

Asiakassuhteeseen reagoiminen asiakkaan toimesta uudistaa asiakassuhteen ja tämä määräaika alkaa

aina viimeisimmän asiakassuhteeseen liittyvän asian hoitamisesta, ellei kyseessä ole pyyntö asiakastietojen

poistamisesta.

4

Asiakastietojen tarkistus ja korjaus:

Yrityksen verkkosivuilla (www.soapbalsam.fi ) rekisteröitynyt asiakas voi milloin tahansa maksutta tarkistaa

ja päivittää itseään koskevat asiakastilin tiedot kirjautumalla palveluun. Asiakas voi milloin tahansa

pyytää saada tarkistaa itseään koskevat asiakasrekisterin tiedot, osoittamalla pyynnön kirjallisesti

(Sädekuja 1, 00750 HELSINKI) tai sähköpostitse (info@soapbalsam.fi ) tai rekisteröityneenä

käyttäjänä www.soapbalsam.fi sähköisellä yhteydenottolomakkeella Soap & Balsamille. Soap & Balsam

lähettää rekisteritiedot ainoastaan asiakastiedoissa mainittuun sähköpostiin tai osoitteeseen,

asiakasrekisterissä osoitetulle henkilölle. Jos tämä ei syystä tai toisesta onnistu, voidaan asiakasrekisteritiedot

toissijaisesti luovuttaa myös henkilökohtaisesti Soap & Balsamin toimipisteessä (Sädekuja 1,

00750 HELSINKI), jolloin asiakkaan tulee osoittaa henkilöllisyytensä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella.

Asiakasrekisteriin rekisteröidyillä henkilöillä on oikeus tarkastaa omat tietonsa ja korjauttaa virheet.

Pyynnön voi tehdä yhden kerran ilmaiseksi vuoden aikana. Useammin suoritetusta pyynnöstä

peritään 10€:n palvelumaksu.

Soap & Balsam ei säilytä asiakasrekisteristä paperisia varmuuskopioita, joten asiakkaan muutos verkkopalvelussa

rekisteröityneenä asiakkaana päivittää asiakasrekisterin reaaliaikaisesti.

Jokaisella rekisteröidyllä on oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle, erityisesti siinä jäsenvaltiossa,

jossa rekisteröidyn vakinainen asuinpaikka tai työpaikka on tai jossa väitetty tietosuoja-asetuksen

rikkominen on tapahtunut (Suomessa Tietosuojavaltuutettu).